تبلیغات
استراتژی بازاریابی - چرخ استراتژی رقابتی
استراتژی بازاریابی
آینده به روی افراد و سازمان هایی كه یارای گریز از جاذبه ی گذشته را ندارند، بسته خواهد بود.((مایكل پورتر))
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


sbu یا همان Strategic Business unit به معنای واحد استراتژیك كسب و كار میباشد.. ما در این وبلاگ قصد داریم به تمام ابعاد یك تجارت حرفه ای بپردازیم و از سیستم های مدرن روز دنیا بهره مند شویم... همراه ما به دنیای كسب و كارمان انرژی ببخشیم...

مدیر وبلاگ : نغمه دیندار
نویسندگان


     این تصویر كه می توان آن را "چرخ استراتژی رقابتی" نامید، روشی برای نشان دادن جنبه های كلیدی استراتژی رقابتی بر روی یك صفحه است. در مركز چرخ اهداف شركت قرار دارد، كه تعریف گسترده از چگونگی رقابت و اهداف خاص اقتصادی و غیر اقتصادی آن می باشد. پرده های چرخ، سیاست های عملیاتی كلیدی هستند كه شركت با بكارگیری آن ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده تلاش می كند. بسته به ماهیت كسب و كار، مدیریت ممكن است مفاهیم این سیاست های عملیاتی را با دقت و موشكافی بیشتر یا كمتر تفصیل كند. درست همانند یك چرخ، پره ها (سیاست ها) باید از محور (اهداف) منشعب شوند و منعكس كننده محور باشند، و همین طور خود پرده ها نیز باید با همدیگر مرتبط باشند، در غیر این صورت امكان گردش چرخ وجود ندارد.

اهداف.png



منبع: كتاب رقابت استراتژیك. دكتر مایكل پورتر







نوع مطلب : مایكل پورتر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نغمه دیندار
پنجشنبه 18 تیر 1394
جمعه 10 شهریور 1396 08:12 ق.ظ
I couldn't resist commenting. Very well written!
یکشنبه 21 تیر 1394 08:38 ب.ظ
بسیار عالی و کاربردی
ممنون
نغمه دیندارمرسی دوست عزیز
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
چسب جادویی گریپز