تبلیغات
استراتژی بازاریابی - قطب نمای انگیزه مشتریان
استراتژی بازاریابی
آینده به روی افراد و سازمان هایی كه یارای گریز از جاذبه ی گذشته را ندارند، بسته خواهد بود.((مایكل پورتر))
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


sbu یا همان Strategic Business unit به معنای واحد استراتژیك كسب و كار میباشد.. ما در این وبلاگ قصد داریم به تمام ابعاد یك تجارت حرفه ای بپردازیم و از سیستم های مدرن روز دنیا بهره مند شویم... همراه ما به دنیای كسب و كارمان انرژی ببخشیم...

مدیر وبلاگ : نغمه دیندار
نویسندگان
در قطب نمای انگیزه مشتریان (شكل ذیل) دسته بندی علایق و جنبه های رفتاری انسانها به صورت فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است.

انگیزه های فردی مشتریان برای خرید از دو اصل كلی لذت و كنترل بوجود می آید و انگیزه های اجتماعی از دو اصل قدرت و تعلق،  كه گاهاً آمیخته ای از هر دو انگیزه فردی و اجتماعی باعث عملكرد انسانها چه در عرصه خرید، چه در عرصه انتخاب شغل و چه در انتخاب تمام عملكردهای فردی و اجتماعی فرد می شود.
بازاریابی علم شناخت مشتری ست بنابراین برای پوشش دادن به نیاز مشتریان باید از رفتارها و نیازهای فردی و اجتماعی افراد اطلاع داشته باشیم.
در قطب نمای مذكور شمال و جنوب به رفتارهای فردی ، و شرق و غرب به رفتارهای اجتماعی انسانها پرداخته شده است.

بٌعد های قطب نما:

لذت: فردی
باهم بودن: فردی/اجتماعی
تعلق داشتن: فردی/اجتماعی
امنیت: فردی/اجتماعی
كنترل: فردی
شناخته شده: اجتماعی/فردی
قدرت: اجتماعی
ماجراجویی: اجتماعی/فردی

بطور مثال:

موسیقی (حس لذت) : حس فردی كه انسان نسبت به شنیدن یا نواختن موسیقی بدست می آورد (فردی)
كنسرت (دورهم بودن) : حس فردی كه همان انسان با شنیدن موزیك كنار دوستان یا یك اجتماع كوچك بدست می آورد(فردی/اجتماعی) لذت و باهم بودن
گروه رقص (تعلق داشتن) : حس تعامل و همكاری و كار گروهی در یك گروپ را نشان میدهد(اجتماعی)
بادیگارد(امنیت) : حس امنیتی كه یك انسان با شخص یا اشخاص یا محصولی بدست می آورد.(فردی/اجتماعی) امنیت و ترس
ترس(كنترل) : حس كنترل كردن ترس، استرس را نشان میدهد كه حس كاملا شخصی ست.(فردی)
پورشه(شناخته شده): حس اعتبار، برند، شناخته شدن كه یك برند را در  یك جامعه یا جوامع به رسمیت می شناسد.(اجتماعی/فردی) قدرت و لذت
دیكتاتور(قدرت): حس قدرت طلبی محض را به تصویر می كشد كه یك حس منفی اجتماعی ست.(اجتماعی)
پرش ارتفاع(شوروهیجان): حس ماجراجویی و تخلیه هیجان، یك حس فردی اجتماعی كه به دیگران "منِ برتر" را نشان میدهد.(اجتماعی/فردی) لذت و قدرت

تحلیل برندهای معروف در شاخص قطب نما:

ICE PACK= لذت  Enjoyment
رستوران گردان برج میلاد= دور هم بودن Conviviality
باشگاه هواداران بارسلونا= تعلق داشتن Belonging
آنتی ویروس نود 32 = امنیت Security
دیسکت های ترمز خودرو برمبو = کنترل  Control
BMW= شناخته شده  Recognition
کارخانه اسلحه سازی برنا = قدرت  Power
Hype Drink= هیجان Vitality



قطب نمای علایق مشتری.png




نوع مطلب : اصول بازاریابی با دكتر بهبودی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نغمه دیندار
جمعه 19 تیر 1394
جمعه 22 اردیبهشت 1396 08:08 ق.ظ
I read this article fully regarding the resemblance of latest and previous technologies, it's remarkable article.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 10:11 ب.ظ
When someone writes an article he/she retains the thought of a user in his/her mind that
how a user can be aware of it. Thus that's why this post is amazing.
Thanks!
یکشنبه 21 تیر 1394 08:35 ب.ظ
سلام
مطالب که به کنار که عالی بود
ولی قطب نما حرف نداشت من به شخصه جایی با این جذابیت ندیده بودم
نغمه دیندارجذابیت از خودتون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
چسب جادویی گریپز