تبلیغات
استراتژی بازاریابی - قیف خرید مشتری CUSTOMER Purchasing Funnel
استراتژی بازاریابی
آینده به روی افراد و سازمان هایی كه یارای گریز از جاذبه ی گذشته را ندارند، بسته خواهد بود.((مایكل پورتر))
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


sbu یا همان Strategic Business unit به معنای واحد استراتژیك كسب و كار میباشد.. ما در این وبلاگ قصد داریم به تمام ابعاد یك تجارت حرفه ای بپردازیم و از سیستم های مدرن روز دنیا بهره مند شویم... همراه ما به دنیای كسب و كارمان انرژی ببخشیم...

مدیر وبلاگ : نغمه دیندار
نویسندگان

CUSTOMER Purchasing Funnel pic.png


قیف خرید مشتری در واقع سیر تبدیل یک مشتری بالقوه به یک مشتری وفادار را نشان میدهد.

Pre-Awareness (پبش آگاهی): این سطح باعث میشود که مشتریان ابتدای کار بدانند که محصول موجود، مورد نظر آنها هست یا خیر (بوجود آمدن مشتری بالقوه)

Awareness (آگاهی): در این سطح مشتری که به یک مشتری بالقوه تبدیل شده در مرحله کسب اطلاعات از طریق تبلیغات قرار میگیرد.

Desire (تصور): مشتری بالقوه که از طریق تبلیغات میل به داشتن محصول مذکور را تقریبا بدست آورده اکنون تصور ذهنی در مورد داشتن آن محصول  را برای خویش بوجود می آورد و سعی به تصویر سازی و تحقیقات بیشتر میکند.

Consider( در نظر گرفتن) : در این مرحله مشتری، محصول شما را مورد نظر و آن را جز یکی از انتخابهایش قرار میدهد.

Prefer (ترجیح دادن) : مشتری بالفطره اکنون گزینه های زیادی را پشت سر قرار داده و محصول شما جز چند گزینه ی نهایی قرار گرفته است.

Decision( تصمیم) : در این سطح مشتری تصمیم نهایی خود را گرفته و محصول شما مورد انتخاب قرار گرفته است.

Purchase(خرید): در این مرحله مشتری اقدام به خرید محصول شما میکند.

Utility(مفیدیت) : تبدیل مشتری بالقوه به یک مشتری وفادار اکنون صورت میگیرد، زمانی که محصول را مورد استفاده قرار میدهد.

Advocacy(وفاداری) : اگر محصول شما از بخش رضایتمندی مشتری پیروز بیرون آمد، شما یک مشتری وفادار خواهید داشت که میتواند به راحتی از بقیه محصولات شما خریداری کند و اینکه به راحتی اذهان دیگری را متقاعد میکند از محصول شما استفاده کند.

"دقت کنید در هر مرحله از قیف به شکست برخوردید به دو مرحله عقب تر برمیگردید و این یعنی اضافه کردن هزینه ها""

ATL (Above the line)  

در بالای خط line  که در تصویر نشان داده شده است، هزینه های تبلیغات بالا و برای مخاطب وسیع در نظر گرفته میشود.

BTL(Below the line)

در زیر خط line  که در تصویر با یک فلش بزرگ علامتگذاری شده است، تبلیغات با 
هزینه های کم برای مخاطبینی بسیار محدود می باشد.

TTL(Through the line)      

در روی خط جایی که بین آگاهی و تصور قرار گرفته است، تبلیغات با مخاطبین متوسط و هزینه های متوسط انجام میشود.(تلفیقی از BTL و ATL)


مثال:


CUSTOMER Purchasing Funnel pic example.png

 در تصویر بالا به محصولات سوسیس و کالباس رباط پرداختیم. محصولات رباط بدلیل فرآوری مرغ و گوشت و بوقلمون از مواد مفیدتری نسبت به سایر سوسیس و کالباس برخوردار است، با توجه به موج منفی در رابطه با صنعت سوسیس و کالباس نیاز اولیه یک پیش آگاهی داشتیم.

پیش آگاهی: یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی تهیه کردیم که در آن نحوه ی تولید و مواد اولیه در آن نمایش داده شود و بستری برای جذب اطمینان خاطر از تولید محصولات این کارخانه بوجود آید.

آگاهی: با توجه به اینکه رباط محصولات خاصی تهیه میکند که وجه تمایز این کارخانه با دیگر کارخانه هاست، خیلی از مردم در مورد محصولات اطلاع خاصی ندارند، در تلویزیون برنامه آشپزی سه ، نحوه ی تهیه غذاهای مختلف با چندین محصول تولیدی رباط آموزش داده می شود.

تصور: تصورسازی در این صنعت را فقط میتوانستیم با سمپلینگ بوجود آوریم، قدرت سمپلینگ در حس کردن محصول توسط مشتری و مانور رودر رو تبلیغ کننده بصورت واحد است پس نیروهایی آموزش دادیم تا در فروشگاه های بزرگ به سمپل کردن محصولات بپردازند.

 در نظر گرفتن: برای اینکه محصولات رباط در کنار دیگر رقبا قرار گیرد غرفه ای را در نمایشگاه آکروفود تهیه می نماییم و سعی بر آن داریم برتر از رقیب به نظر بیاییم.

ترجیح دادن: ما با ارایه ی سی دی های آموزش آشپزی با محصولات و بروشورهایی که در این رابطه طراحی شده است مشتری را ترغیب میکنیم به ترجیح دادن ما نسبت به دیگر رقبای باقیمانده در نظرش.

تصمیم: حال هنگام تصمیم گیری مشتری ست برای تهیه محصول ما بنابراین ما محصول خود را در تمام هایپرمارکتها و فروشگاههای پروتئینی در سطح شهر قرار میدهیم که هنگام مراجعه مشتری دسترسی به محصول ما برایش امکان پذیر باشد.

خرید: محصولاتی با تاریخ تولید به روز در پک های بسیارعالی و نگه داری صحیح در فروشگاه ها قرار میگیرد که مشتری هنگام خرید از مطلوبیت خرید خود احساس رضایتمندی داشته باشد و هدایای کوچکی در اختیار فروشگاه ها قرار دادیم که مشتری آنها مجموعه ما را بخاطر بسپارد.

مفیدیت: حال مشتری به باور  آنچه ما وعده دادیم خواهد رسید و محصولاتی با کیفیتی بسیار مطلوب را مورد استفاده قرار خواهد داد.، طعم و مزه ی متفاوت محصولات ما تضمینی برای برگرداندن آن مشتری به خرید از برند ماست.

وفاداری: مشتری بالفطره ی راضی که ما در قیف خرید مشتری بدست آوردیم تبدیل به یک مشتری وفادار خواهد شد.






نوع مطلب : اصول بازاریابی با دكتر بهبودی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نغمه دیندار
دوشنبه 29 تیر 1394
دوشنبه 16 مرداد 1396 11:21 ب.ظ
Greetings from Los angeles! I'm bored at work
so I decided to browse your website on my iphone during lunch
break. I love the knowledge you provide here and can't wait to take
a look when I get home. I'm surprised at how fast your blog
loaded on my phone .. I'm not even using WIFI,
just 3G .. Anyways, good blog!
دوشنبه 16 مرداد 1396 08:10 ق.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally,
it seems as though you relied on the video to make your point.
You clearly know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something informative to read?
جمعه 2 تیر 1396 09:01 ق.ظ
Loving the information on this web site, you have done
outstanding job on the articles.
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 07:00 ق.ظ
I was more than happy to uncover this site. I need
to to thank you for ones time for this particularly fantastic read!!
I definitely loved every part of it and i also have you bookmarked to see new things in your blog.
سه شنبه 30 تیر 1394 01:47 ب.ظ
mesle hamishe ali v por mohtava
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
چسب جادویی گریپز