تبلیغات
استراتژی بازاریابی - تقسیم بندی بازار یا Market segmentation
استراتژی بازاریابی
آینده به روی افراد و سازمان هایی كه یارای گریز از جاذبه ی گذشته را ندارند، بسته خواهد بود.((مایكل پورتر))
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


sbu یا همان Strategic Business unit به معنای واحد استراتژیك كسب و كار میباشد.. ما در این وبلاگ قصد داریم به تمام ابعاد یك تجارت حرفه ای بپردازیم و از سیستم های مدرن روز دنیا بهره مند شویم... همراه ما به دنیای كسب و كارمان انرژی ببخشیم...

مدیر وبلاگ : نغمه دیندار
نویسندگان
images (1).jpg


در بازار واجد شرایط در دسترس، باید بازار هدف را انتخاب کرد بنابراین برای میسر بودن این امر نیاز به تقسیم بندی بازار(مشتریان) به زیربخش هایی که مشتریان همگن را در بر دارند می باشد.

در تقسیم بندی بازار، نیاز ها و خواسته های هر گروه از خریداران بالفطره نزدیک به هم بوده و به راحتی میتوان بازار هدف خود را طراحی نمود .

تقسیم بندی مشتریان معمولا بر اساس:

جغرافیایی (Geographic) : تقسیم بندی بر اساس مکان، دین، شهر، استان، منطقه و یا روستا انجام میشود.

رفتاری (Behavioural) : در این نوع تقسیم بندی، رفتار خریداران اعم از میزان استفاده، وضعیت وفاداری، دانش، میزان آگاهی به محصول، سود خریدار، نرخ مصرف و میزان آمادگی خرید مورد بررسی قرار میگیرد.

روانشناختی (psychographic) :  در تقسیم‌بندی بازار بر مبنای متغیرهای روانشناختی خریداران را بر اساس شیوه زندگی، نگرش، شخصیت و ارزشها به گروه های مختلف تقسیم میکنند.

جمعیتی (Demographic) : در این روش که معمول ترین روش تقسیم بندی بازار میباشد، خریداران را بر اساس نیازها، سلیقه ها و میزان مصرف گروه بندی می کنند.

اهداف Market segmentation:

1- با استفاده از تقسیم بندی كه از هر خرده بازار بدست می آید، میتوان متناسب به تقسیم های مختلف، هزینه های بازاریابی مناسبی را تخصیص داد.

2- با توجه به یك بازار هدف مشخص شده در تقسیم بندی كه ریسك سازمان كاهش می یابد.

3- سازمان می توان با بررسی این تقسیم ها، بازار هدفی را كه در توان تولید و یا توزیع آن را دارد انتخاب كند.

4- می توان یك سازمان، منطقه ی تقسیم شده ای را انتخاب كند كه یارای مقابل با رقبای آن گروه را داشته باشد.

5-  سازمان با برنامه ریزی دقیق می تواند رضایت مصرف كنندگان آن گروه خاص را به راحتی جلب كند.





نوع مطلب : اصول بازاریابی با دكتر بهبودی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نغمه دیندار
دوشنبه 12 مرداد 1394
جمعه 10 شهریور 1396 07:56 ق.ظ
I loved as much as you'll receive carried out right here.
The sketch is attractive, your authored subject
matter stylish. nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish
be delivering the following. unwell unquestionably
come more formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case
you shield this increase.
سه شنبه 15 فروردین 1396 09:19 ق.ظ
I absolutely love your blog and find a lot of your post's
to be precisely what I'm looking for. Would you offer guest writers to write content to suit your needs?
I wouldn't mind producing a post or elaborating on many of the subjects you write with regards to
here. Again, awesome site!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
چسب جادویی گریپز