تبلیغات
استراتژی بازاریابی - Step 5: Product development (گام پنجم: توسعه محصول)
استراتژی بازاریابی
آینده به روی افراد و سازمان هایی كه یارای گریز از جاذبه ی گذشته را ندارند، بسته خواهد بود.((مایكل پورتر))
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


sbu یا همان Strategic Business unit به معنای واحد استراتژیك كسب و كار میباشد.. ما در این وبلاگ قصد داریم به تمام ابعاد یك تجارت حرفه ای بپردازیم و از سیستم های مدرن روز دنیا بهره مند شویم... همراه ما به دنیای كسب و كارمان انرژی ببخشیم...

مدیر وبلاگ : نغمه دیندار
نویسندگان


images (6).jpg


گام پنجم: توسعه محصول


در این مرحله توسعه محصول به چند روش انجام میپذیرد،از جمله این روش ها:

   1-   (OEM (Orginal Equipment Manufacture

در روش OEM سازمان تصمیم میگیرد، محصولی را كه كارخانه ای دیگر تولید میكند در برند خود وارد بازار كند. تمام مراحل تولید و طراحی محصول را كارخانه تولیدی برعهده دارد و سازمان فقط از نام تجاری خود استفاده میكند. در این حالت مهمترین مسئله، برندسازی میباشد كه كاملا برعهده صاحب برند می باشد و شركت تولیدكننده هیچ نوع مسئولیتی از این لحاظ نخواهد داشت و تنها مسئولیت برآورده كردن كیفیت محصولی ست كه ابتدا قولش را به سازمان صاحب برند داده است.


   2-   (ODM (Orginal Design Manufacture

در روش ODM سازمان با برند و طراحی خود، تولید را به كارخانه ای دیگر می سپارد. تمام اطلاعات و انتظارات در اختیار شركت تولیدكننده قرار داده میشود تا در راستای خواسته ی سازمان، محصول سفارشی را تولید كند پس سازمان برند و طراحی خود را دارد و فقط از زیرساختهای یك كارخانه تولیدی برای تولید محصولی كه حق امتیازش با سازمان صاحب برند می باشد، استفاده می شود. در این روش سازمان باید دقت بیشتری نسبت به روش OEM  داشته باشد چرا كه این محصول با طراحی و ایده ی سازمان تولید شده است و هزینه های تغییرات خطوط تولید كه كارخانه متقبل میشود را سازمان پرداخت مینماید.


   3-   (OBM (Orginal Brand Management

این روش بسیار رایج است، در این روش سازمانِ صاحب برند و طرح در كارخانه خود شروع به تولید میكند و از صفر تا صد تولید محصول را بعهده میگیرد. در این روش كنترل و نظارت كامل در نحوه یا تغییر نوع تولید انجام میشود ولی كار بسیار دشواری را پیش رو خواهد داشت چرا كه تمام زاوایای تولید یك محصول تا توزیع را باید مورد بررسی قرار دهد. 


   4-  KEIRETSU

در این روش، سازمان طراحی محصول و مونتاژ را در كارخانه خود انجام میدهد ولی قطعات را از كارخانه های دیگر دیگر تهیه میكند. در واقع سازمان صاحب برند فقط مونتاژ انجام میدهد. معمولا با اعلام مناقصه از كارخانه های دیگر دعوت به عمل می آورد تا نحوه ی تولید خود را معرفی كنند و نسبت به نیاز با یك یا چند كارخانه قرار داد میبندد.

Keiretsu، كلمه ژاپنی ست كه به ائتلاف های سرمایه گذاری در آن كشور گفته میشود.  

       

 5-  KASUMA

این روش نیز مانند روش Keiretsu می باشد، با این تفاوت كه سازمان صاحب برند، كارخانه های تولیدی كوچكی كه تولید قطعات و بخش های محصول را بعهده دارند را خریداری نموده و زیرمجموعه سازمان قرار میدهد. از این طریق، هم به نحوه تولید نظارت بهتری خواهد داشت و هم قدرت انحصاری كردن تولید این قطعات و یا سوددهی از فروش به غیر را نیز برخوردار خواهد بود.

          






نوع مطلب : اصول بازاریابی با دكتر بهبودی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نغمه دیندار
یکشنبه 26 مهر 1394
دوشنبه 13 آذر 1396 05:47 ب.ظ
من واقعا از دارنده این وبسایت برخوردار هستم
این قطعه فوق العاده نوشتن در این مکان.
سه شنبه 7 آذر 1396 08:04 ب.ظ
من رفته ام به برادر کوچکم می گویم که باید دید
این وبلاگ به طور منظم برای به روز رسانی از داغترین به روز رسانی اخبار.
پنجشنبه 9 شهریور 1396 03:27 ب.ظ
I always emailed this website post page to all my contacts,
for the reason that if like to read it after that my links will too.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 09:18 ب.ظ
Awesome site you have here but I was wondering if you knew of any
user discussion forums that cover the same topics talked about
here? I'd really like to be a part of community where I can get comments from other knowledgeable individuals that share the same interest.
If you have any suggestions, please let me know. Thanks
a lot!
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 05:45 ق.ظ
I visited several websites but the audio feature for audio songs existing at this website is truly wonderful.
یکشنبه 20 فروردین 1396 10:54 ب.ظ
I've read a few excellent stuff here. Certainly price bookmarking for revisiting.
I wonder how much effort you place to make this kind of great informative website.
سه شنبه 15 فروردین 1396 09:15 ب.ظ
Hey there just wanted to give you a brief heads up and let you know a few
of the images aren't loading properly. I'm not sure why but I think its a linking issue.
I've tried it in two different internet browsers and
both show the same outcome.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
چسب جادویی گریپز