تبلیغات
استراتژی بازاریابی - 2- استراتژی هجومی (Attack Strategies)
استراتژی بازاریابی
آینده به روی افراد و سازمان هایی كه یارای گریز از جاذبه ی گذشته را ندارند، بسته خواهد بود.((مایكل پورتر))
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


sbu یا همان Strategic Business unit به معنای واحد استراتژیك كسب و كار میباشد.. ما در این وبلاگ قصد داریم به تمام ابعاد یك تجارت حرفه ای بپردازیم و از سیستم های مدرن روز دنیا بهره مند شویم... همراه ما به دنیای كسب و كارمان انرژی ببخشیم...

مدیر وبلاگ : نغمه دیندار
نویسندگان
 استراتژی هجومی (Attack Strategies)

بازاریابی تهاجمی با  استفاده از تعدادی از استراتژی های مختلف به ایجاد تعاملات به یاد ماندنی بین کسب و کار و مصرف کنندگان می پردازد از جمله

competitive-positions-and-strategies-marketing-13-638.jpg

1- Frontal attack:
معمولا برندهای بسیار قوی و مشابه از استراتژی حمله رو در رو استفاده میکنند، اجازه نفس کشیدن به رقیب دیرینه را نخواهند داد و شمشیر را از رو می بندند. حمله رو در رو، دقیقا نقطه قوت رقیب را در نظر گرفته و واکنش سریع به آن نقطه داده میشود. بطور مثال پپسی و کوکا همیشه در رقابت تنگاتنگ هستند. هردو دارای قدرت انبساط محصول و تنوع محصول می باشند. پپسی یک نوشابه رژیمی وارد بازار میکند و بلافاصله کوکا چنین محصولی را اضافه می کند و یا کوکا پروموشن 5 به 1 را ارائه می دهد و بلافاصه پپسی واکنش نشان میدهد.

2- Flank attack:
حمله از جناح را معمولا شرکت هایی انجام میدهند که نقاط ضعف رقیب را نشانه میگیرند. بطور مثال اگر پپسی بر نقطه قوت کوکا حمله ور می شود شرکت دیگر نوشابه نقاط ضعف هردو را می یابد و از آن طریق وارد بازار می شود. بطور مثال شرک AMD در مقابل INTEL، اپل در مقابل مایکروسافت.

3- Encirclement attack:
حمله ی محاصره ای مجموعی از دو حمله ی بالاست. یعنی براساس نقاط ضعف و قوت رقیب استراتژی طراحی شود و از هر فرصتی در رابطه با سرنگونی رقیب استفاده شود.

4- Bypass attack:
این نوع استراتژی از پس شرکت هایی برمی آید که در حین رقابت بفکر نوآوری هستند و سعی بر آن دارند که شرکت رقیب را با یک نوآوری دور بزنند و رقابت کامل برای خود بوجود بیاورند با آنکه می دانند بقیه رقبا به سرعت دنبال تلافی نوآوری آنها هستند ولی سعی بر آن دارند که در مقطع زمانی منحصر به فرد باشند و در این فاصله به شهرت در این محصول برسند. مانند واکمن سونی در مقابل IPOD.

5- Gurrilla marketing:
بازاریابی پارتیزانی، ایجاد تغییرات کوچک اما مفید، که بارها و بارها باعث می شود نام تجاری خود را درصدر بیاورد. این شرکت ها معمولا شرکت هایی هستند که به آرامی ابتدا از بازارهای کوچک شروع کرده و پس از تخفیف قیمت و نوآوری هایی هر چند کوچک و جزئی خود را مطرح می نمایند، سپس با استفاده از فعالیت های تجاری و ATL و BTL تبدیل به شرکت بزرگ تجاری خواهند شد. 
در این راستا می توان از AJEgroup نام برد که به آرامی شروع بکار نموده و اکنون بزرگترین محصول آنها کوکا می باشد و در سراسر دنیا شعبه دارد.





نوع مطلب : اصول بازاریابی با دكتر بهبودی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نغمه دیندار
یکشنبه 3 آبان 1394
دوشنبه 13 شهریور 1396 02:58 ق.ظ
Hi there it's me, I am also visiting this web page on a regular basis, this website is in fact nice and the
viewers are genuinely sharing good thoughts.
سه شنبه 17 مرداد 1396 12:47 ب.ظ
Attractive section of content. I just stumbled upon your
website and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account
your blog posts. Any way I will be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently fast.
دوشنبه 16 مرداد 1396 11:30 ب.ظ
We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
Your web site provided us with valuable info to work on. You have done an impressive job and our entire community will be grateful to you.
یکشنبه 15 مرداد 1396 11:54 ب.ظ
Fine way of telling, and good article to get information regarding my presentation topic, which i am going to
present in college.
یکشنبه 15 مرداد 1396 05:13 ب.ظ
I used to be recommended this web site by means of my cousin. I'm not positive whether this
put up is written by means of him as nobody else know such special about my trouble.
You're incredible! Thanks!
شنبه 14 مرداد 1396 02:51 ب.ظ
I think the admin of this site is truly working hard in favor of his website, because here every data is quality based data.
یکشنبه 8 مرداد 1396 12:42 ق.ظ
When some one searches for his required thing, therefore he/she wants to be available that in detail, so that
thing is maintained over here.
سه شنبه 22 فروردین 1396 06:36 ق.ظ
I was recommended this blog by my cousin.
I'm not sure whether this post is written by him as
no one else know such detailed about my
trouble. You're wonderful! Thanks!
یکشنبه 20 فروردین 1396 03:51 ق.ظ
You could certainly see your enthusiasm in the work you write.
The sector hopes for even more passionate writers like you who are not afraid to mention how they
believe. Always go after your heart.
سه شنبه 15 فروردین 1396 01:02 ق.ظ
It's an remarkable paragraph in favor of all the
online people; they will obtain benefit from it I am sure.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
چسب جادویی گریپز