تبلیغات
استراتژی بازاریابی - Brand Equity ارزش ویژه برند
استراتژی بازاریابی
آینده به روی افراد و سازمان هایی كه یارای گریز از جاذبه ی گذشته را ندارند، بسته خواهد بود.((مایكل پورتر))
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


sbu یا همان Strategic Business unit به معنای واحد استراتژیك كسب و كار میباشد.. ما در این وبلاگ قصد داریم به تمام ابعاد یك تجارت حرفه ای بپردازیم و از سیستم های مدرن روز دنیا بهره مند شویم... همراه ما به دنیای كسب و كارمان انرژی ببخشیم...

مدیر وبلاگ : نغمه دیندار
نویسندگان

network-brand.jpg
ارزش ویژه برند  

عملکرد و اقدامات یک سازمان ارزش ویژه یک برند را متولد می سازد. یک سازمان می تواند با چشم اندازی به تمام ابعاد جامعه و بازار و یا بخش های از  آن این ارزش را بوجود آورد.

(IBBE (Industry base brand equity ارزش ویژه صنعت
در این حوزه، ارزش ویژه یک برند بر اساس محبوبیت صنعتی ست که زمینه ی فعالیت یک سازمان است. بطور مثال صنعت IT بالاترین آمار محبوبیت بین شرکت های تولید کننده را دارد. 


(TBBE (Trader base brand equity ارزش ویژه شرکت تجاری
در این بخش، واسطه بر اساس توانایی های توزیع و مارکتینگ محبوبیت نزد مشتریان دارد، پس توزیع توسط این شرکت تجاری باعث ارزش ویژه برند خواهد بود.

(CBBE (Customer base brand equity ارزش ویژه مشتریان
مصرف کنندگان یا  مشتریان وفادار یک برند باعث ارزشی ست که یک برند می توان کسب کند، یک شرکت اگر بتواند خیل عظیمی از مشتریان را به درجه ی درک صحیحی از محصول برساند بسیاری از راه برندینگ شدن را پیموده است.

(SBBE (Society base brand equity ارزش ویژه جامعه
تاثیرات مسائل اجتماعی بر یک برند، ارزش قابل اهمیتی دارد چرا که این موج میتواند باعث اوج یا فرود یک برند باشد. پس اگر سازمانی بتواند تاثیرات مثبتی از محصولش بر عموم جامعه داشته باشد ارزش ویژه ای به برند خود داده است.

images.jpg

حال در شکل پایین شما مشاهده میکنید هریک از این ارزش های ویژه چه تاثیری و چه ارتباطی میتواند با یکدیگر داشته باشند. 
____________   خطوط ممتد گویای تاثیر مستقیم  و 
------------------ خطوط نقطه  چین گویای تاثیر غیر مستقیم می باشد.

ITCS 1.png
I به T : محبوبیت صنعتی که زمینه فعالیت سازمان است، باعث می شود که شرکت تجاری خواهان تجارت در این زمینه باشد. هرچقدر مشتریان علاقه مندتر به کالای سازمان باشد، شرکت های تجاری بیشتری خواهان پخش و توزیع این محصول خواهند شد و تاثیر T به I همانطور که در تصویر بالا می بینید تاثیر غیرمستقیم است، از جایی که شرکت های تجاری ذاتاً سودگرا می باشند پس زمینه ی تجاری خود را برای سازمان های پرسوده بستر می سازند.

 C به T : همانطور که در توضیح بالا اشاره شده است، محبوبیت کالا نزد مشتریان تاثیر مستقیم بر عملکرد شرکت های تجاری دارد و همچنین نوع توزیع و پخش تاثیر مثبتی بر نگرش مردم از شرکت تجاری دارد.

S به C و S به I : تاثیرات مسائل اجتماعی همانطور که میتواند موج مثبتی را به همراه داشته باشد، می توان باعث تخریب یک صنعت شود. پس تاثیر SBBE بر مصرف کنندگان، توزیع کنندگان و تولیدکنندگان می تواند صنعتی را دچار تزلزل یا قدرت کند. مثلاً حرکت گروه های طرفدار محیط زیست باعث محبوب نشدن صنایع نفتی در دنیا می شود و با اینکه این صنعت، صنعت پول ساز و سرمایه داری ست ولی در رنکینگ دنیا امتیاز کمتری نسبت به صنایع دیگر دارد. 

S به C: نگرش، رضایت و یا عدم رضایت مردم از محصول یا صنعتی می تواند سرآغاز حرکت اجتماعی باشد بطور مثال مردم ایران در مقابل نخریدن خودروهای ایرانی به دلیل پایین بودن کیفیت و مبالغ بالا ، نمونه ی بارز این تاثیرات می باشد. این موج مردمی در صنعت خودروی ایران (1394) تاثیر بسزایی داشته است.

I به S: یک صنعت می تواند تاثیر غیرمستقیم بر گروه های اجتماعی داشته باشد شاید بتوان نمونه ای این تاثیر را شبکه های اجتماعی خواند که این جز از صنعت IT به اجتماع و تشکیل گروه های اجتماعی تاثیر به سزایی داشته است. 

از این تحلیل های چهارگانه، تحلیل های مثلثی شکل نیز بوجود می آید که با استفاده از قدرت 3 قطب، می توان قطب چهارم را مجبور به خواهان بودن محصول کرد. تصاویر زیر نشان دهنده ی مثلث ذکر شده می باشد.

ITS: بر اساس این مثلث مصرف کننده(مشتری) خواهان خواهد شد

TCS: بر اساس این مثلث تولیدکننده مجبور به تغییر نگرش در مورد تولید محصول و یا تولید محصول جدید خواهد شد.
ITCS 3.png

ICS: در هنگامی که محصولی در مردم و جامعه نفوذ میکند، پس شرکت تجاری خواهان فروش آن محصول خواهد شد.
ITCS 4.png

ITC: صنعتی که از حمایت شرکتهای تجاری بزرگ و مردم (مصرف کنندگان) بصورت خودکار جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد.

ITCS5.png


تحلیل هایی که در بالا به آن اشاره شد، ارزش ویژه برندها را رقم میزند، توجه به هر گوشه ی این چهارچوب می تواند برگ برنده ی یک برند باشد.





نوع مطلب : اصول بازاریابی با دكتر بهبودی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نغمه دیندار
جمعه 22 آبان 1394
جمعه 21 اردیبهشت 1397 06:10 ب.ظ
e-groshi.com.ua
круглосуточный онлайн кредит на карту в украине
кредит круглосуточно украина
онлайн кредит на карту без отказа украина
деньги на карту без фото
микрокредит онлайн на карту украина
кредит без фото
دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 06:45 ب.ظ
Undeniably consider that which you stated. Your favourite reason appeared to be on the net the
easiest factor to be aware of. I say to you, I definitely get irked at the same time as other people consider concerns that they plainly don't recognize
about. You managed to hit the nail upon the top as smartly
as outlined out the whole thing without having side-effects , other people could take a signal.
Will likely be again to get more. Thank you
سه شنبه 21 فروردین 1397 10:42 ق.ظ
Do a search for articles within industry, whose articles come up?
سه شنبه 21 فروردین 1397 09:21 ق.ظ
Have been taking little over a month.
سه شنبه 21 فروردین 1397 07:11 ق.ظ
Sorry for the confusion, it had beenn't anything you did.
شنبه 1 مهر 1396 12:12 ب.ظ
Hi there, I discovered your website by the use of Google while
searching for a similar topic, your site came up,
it seems to be great. I have bookmarked it in my google bookmarks.

Hi there, just became aware of your weblog via Google, and
found that it's really informative. I am gonna watch
out for brussels. I'll be grateful if you continue this in future.
Lots of folks will be benefited from your writing.
Cheers!
سه شنبه 28 شهریور 1396 07:09 ق.ظ
What i do not understood is if truth be told how you are no longer
really much more neatly-appreciated than you
may be right now. You are so intelligent. You know thus
significantly in relation to this subject, made me personally imagine it from a lot of varied
angles. Its like men and women aren't involved except it is
one thing to accomplish with Girl gaga! Your own stuffs
outstanding. All the time take care of it up!
پنجشنبه 16 شهریور 1396 02:29 ق.ظ
Simply desire to say your article is as astonishing.
The clarity in your post is simply excellent and i could assume you're an expert on this
subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed
to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and
please carry on the rewarding work.
دوشنبه 16 مرداد 1396 07:31 ق.ظ
Pretty! This has been a really wonderful post.
Many thanks for providing this information.
شنبه 14 مرداد 1396 12:26 ق.ظ
Hello! I know this is kinda off topic nevertheless I'd figured
I'd ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing
a blog post or vice-versa? My website goes over a lot
of the same subjects as yours and I believe we could greatly benefit from each
other. If you are interested feel free to shoot me an e-mail.
I look forward to hearing from you! Terrific blog by the
way!
شنبه 17 تیر 1396 04:45 ق.ظ
I’m not that much of a online reader to be honest but your
blogs really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark
your website to come back down the road. All the best
یکشنبه 11 تیر 1396 09:15 ق.ظ
Hi there, You've done a fantastic job. I'll certainly digg it and in my view suggest to my friends.
I am confident they will be benefited from
this site.
جمعه 22 اردیبهشت 1396 10:17 ق.ظ
I'm very happy to uncover this website. I need to to thank you for
your time due to this wonderful read!! I definitely enjoyed every part of it and i also have you bookmarked to look at new things on your site.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 05:49 ق.ظ
It's an remarkable paragraph for all the internet viewers;
they will take benefit from it I am sure.
دوشنبه 21 فروردین 1396 06:36 ب.ظ
Hey just wanted to give you a quick heads up. The words in your content seem to
be running off the screen in Ie. I'm not sure
if this is a format issue or something to do with internet browser
compatibility but I thought I'd post to let you know.
The layout look great though! Hope you get the problem resolved soon. Thanks
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
چسب جادویی گریپز