تبلیغات
استراتژی بازاریابی - MOT) Moment Of Truth)
استراتژی بازاریابی
آینده به روی افراد و سازمان هایی كه یارای گریز از جاذبه ی گذشته را ندارند، بسته خواهد بود.((مایكل پورتر))
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


sbu یا همان Strategic Business unit به معنای واحد استراتژیك كسب و كار میباشد.. ما در این وبلاگ قصد داریم به تمام ابعاد یك تجارت حرفه ای بپردازیم و از سیستم های مدرن روز دنیا بهره مند شویم... همراه ما به دنیای كسب و كارمان انرژی ببخشیم...

مدیر وبلاگ : نغمه دیندار
نویسندگان
MOT) Moment Of Truth) 

4 مرحله ای که در این مطلب به آن پرداخته شده است،  مراحل طی نمودن یک برند از لحظه ی ورود به بازار تا ورود به اذهان مشتریان است. چگونگی پیمودن این راه یعنی به ثمر رساندن اهداف یک برند. 
mot.png


ZMOT: Zero Moment Of Truth
images (5).jpg

این لحظه، لحظه ایست که مشتری برای آنچه نیاز دارد در جستجوی بهترین گزینه هاست و یک برند برای شکل گیری اولیه و انتخاب شدن در این مرحله باید touch point هایی را در نظر بگیرد.
باید برند وعده هایی (Promise)را در مورد محصول و خدماتش را به مشتری ارائه دهد که قابل اجرا باشد.
محصول (Product) باید در ذهن مشتری رضایت خاطر بوجود آورد و مشتری نسبت به آن برند یا محصول تعلق خاطر (Personality) پیدا کند و درک صحیحی (Perception ) از محصول داشته باشد.
همه ی این موارد، کاریست که یک برند در ابتدای ورود به عرصه ی بازار باید به بهترین نحو ممکن انجام دهد.
- Promise
- Product
- Personality
- Perception 

FMOT: First Moment Of Truth
download (1).jpg

اگر برند Touch pointهای مرحله  Zmot را به خوبی به هدف نشانده باشد اکنون باید مشتری را برای استفاده از محصول در بهترین حالت ممکن قرار دهد.
کیفیت محصول (Product) آن چیزی باشد که وعده اش را داده است. باید محصول در فروشگاه های مربوطه (Place) در دسترس مشتری قرار گیرد. افرادی (People) قابل اطمینان برای توزیع و در اختیار گذاشتن محصولات در خدمت مشتریان باشند. 

پس در این مرحله سه touch point های:
Product
Place
People
حائز اهمیت هستند.


SMOT: Second Moment Of Truth

images (7).jpg

در این مرحله یک برند، آنچه را می خواهد می تواند بدست آورد زیرا مشتری، محصول (Product) را خریداری نموده و کیفیت را مورد بررسی قرار میدهد و عملکردی (Performance) را که از آن برند انتظار داشته را اکنون حس خواهد کرد.
Product
Performance

TMOT: Thirth Moment Of Truth
images (8).jpg
اکنون مشتری محصول را استفاده نموده، در صورتیکه کیفیت محصول (Product) همانی باشد که وعده اش (Promise) داده شده است پس مشتری درک (Perception) صحیحی از محصول بدست آورده است و در ذهن مشتری حس مطلوبیت وارد می شود و آن مشتری می تواند مشتریان دیگری را جذب کند.
Product
Perception
Promise






نوع مطلب : اصول بازاریابی با دكتر بهبودی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نغمه دیندار
جمعه 29 آبان 1394
پنجشنبه 26 مهر 1397 05:55 ق.ظ
We're a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your website provided us with valuable information to work on. You have done an impressive
job and our whole community will be thankful to you.
سه شنبه 17 مرداد 1396 05:43 ق.ظ
Great post. I'm facing a few of these issues as well..
یکشنبه 15 مرداد 1396 06:04 ب.ظ
Thank you a lot for sharing this with all folks you actually realize what you are talking
approximately! Bookmarked. Kindly also visit my website =).
We may have a link exchange contract among us
شنبه 10 تیر 1396 06:12 ب.ظ
Hello, every time i used to check webpage posts here early in the
morning, for the reason that i enjoy to find out more and more.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
چسب جادویی گریپز